06 -15 000 919   |   info@3xhager.nl

Referenties

Verbinding, samenwerking en tevredenheid

De tevredenheid van de opdrachtgever is in hoge mate bepalend voor het succes van de interim-professional. De juiste match tussen professional en opdrachtgever, op zowel functioneel als persoonlijk gebied, is essentieel voor het goed vervullen van de opdracht.

Hierover laat ik graag een aantal opdrachtgevers aan het woord.

Josette heeft bij BVO Oost de vakgroep communicatie begeleid bij het ontwikkelen van een
moderne communicatievisie, waarbij de communicatieadviseurs tevens zijn gecoacht op hoe
zij hieraan in de organisatie inhoud en vorm geven. Het resultaat hiervan is dat BVO Oost nu
beschikt over een proactieve vakgroep die professioneel bijdraagt aan de realisatie van onze
communicatiedoelstellingen en daarmee aan de kerntaak van BVO Oost, namelijk het doen
van bevolkingsonderzoek. En last but not least: ik heb nu een team communicatieadviseurs
waar ik mij geen zorgen over maak en waar ik op kan bouwen. Hoe mooi kun je het
hebben?!
Aart van Walstijn- Bestuurder Bevolkingsonderzoek Oost

Josette weet waar ze het over heeft. Dat scheelt al een boel. Daarnaast kan ze omgaan met
moeilijke mensen. Dat scheelt ook weer veel. Bovendien verplaatst ze zich continu in het
perspectief van mij als opdrachtgever en doet ze wat ze kan om te ontzorgen. De ondertoon
daarbij is humor en warmte naar alle betrokkenen. Heerlijk om mee te werken dus! Ik vroeg
haar om als senior om op een piekmoment in ons werkpakket een beginnend
marketingcommunicatieprofessional te ondersteunen. Dat betekende organiseren van een
event, ontwikkelen van een huisstijl gids, voorbereiden van te woord staan van de pers
enzovoort. Josette doet het allemaal en voelt zich nergens te goed voor. Het gaat Josette
niet om zichzelf, het gaat om het grotere belang. Een aanrader dus!

Rob van Willegen- Manager Marketing & Communicatie OIM Orthopedie

Wij hebben Josette leren kennen als een betrokken vakvrouw die haar eigen stempel drukt op een project en zo de kwaliteit van communicatie naar een hoger plan tilt. Zij zoekt actief afstemming met de verschillende stakeholders om te borgen dat in de organisatie draagvlak ontstaat voor de aanpak. Zeker in een grote organisatie is het geen eenvoudige opgave om de verschillende belangen te verenigen. Toch is zij hier elke keer in geslaagd zonder concessies te doen aan de effectiviteit van de middelen.
Wat ook in het oog springt is dat Josette de wensen van de klant niet uit het oog verliest en niet bang is om bestaande werkwijzen ter discussie te stellen als dit nodig is om tot een beter resultaat te komen. Josette is niet alleen inhoudelijk sterk maar weet ook hoe ze de bijbehorende activiteiten en processen moet organiseren. Als projectmanager was het erg prettig om samen te werken met iemand die structuur brengt in de werkzaamheden, prioriteiten stelt en strak stuurt op tijdige realisatie.

Fabian van Buuren en Thomas Romville- Projectmanagers Menzis

‘Josette, kwam binnen, zag en overwon’. Klinkt misschien wat eufemistisch, maar ligt toch dicht bij de werkelijkheid. In een fusie-organisatie als Certe, in een onontgonnen vakgebied binnen Certe en in een voor Josette nieuwe branche heeft ze prioriteiten gesteld, verbinding en orde gebracht. Op de haar bekende wijze heeft ze de fundamenten gelegd voor Certe als merk, organisatie en de afdeling Communicatie. Deze positionering uiteraard in relatie tot de strategische opgaven en met een grote mate van gedrevenheid en professionaliteit. Sterk is ook haar vermogen tot reflectie en samenwerking. Kortom een zeer positieve samenwerking van anderhalf jaar!

Harjan van Dam- Raad van Bestuur Certe

Josette heeft de afgelopen jaren al diverse malen voor mij en met mij gewerkt. Al vanaf mijn tijd bij OHRA, daarna bij Univé en onlangs nog bij Unigarant. Josette is een all-round professional die eigenlijk geen uitdaging uit de weg gaat. Bij Univé heeft ze als marketeer zowel op de collectieve markt als particuliere markt campagnes ontwikkeld en uitgevoerd. En bij Unigarant als communicatieadviseur o.a. arbeidsmarktcommunicatie opgezet. Ik noem haar ook wel een kameleon omdat ze in staat zich snel aan te passen zowel aan het soort opdracht als de organisatie. Josette is een echte teamspeler die het resultaat scherp in het vizier houdt. Ze komt eerlijk voor haar mening uit en zegt waar het op staat. Haar vakkennis en ervaring, op zowel het marketing-en communicatiegebied, is voor elke organisatie een aanwinst en iets om gebruik van te maken.

Marco Berends- manager Marketing & Communicatie Unigarant

In de afgelopen jaren heb ik Josette regelmatig ingezet op diverse opdrachten; van communicatie-adviseur tot PMDC-manager. En elke keer weer naar volle tevredenheid. Wat mij betreft staat 3xHäger voor 3x verbinding. Josette slaagt er telkens opnieuw in om binnen een zeer korte periode verbinding te leggen met directe collega’s en met de interne organisatie. Door deze verbinding weet zij steeds weer snel en effectief gedragenheid en resultaten te behalen. Ten tweede is zij in staat om strategie, tactiek en uitvoering in zichzelf te verbinden. Heads & Hands on. Tenslotte legt zij verbinding tussen datgene wat de organisatie al heeft gedaan en datgene wat er van haar gevraagd wordt. En altijd scherp, kritisch en professioneel. En bovenal: een zeer prettig mens om mee samen te werken.

Sander Baesjou- voormalig directeur Marketing & Communicatie Friesland Bank

In de afgelopen jaren heeft Josette verschillende opdrachten gedaan op de marketingafdeling van FBTO. Ik heb Josette leren kennen als een betrokken persoon die zaken voor elkaar krijgt op basis van haar vakkennis, overtuiging en de nodige charme. Daarnaast werkt zij gestructureerd en houdt ze het uiteindelijk te bereiken resultaat scherp in het vizier. Josette heeft aangetoond een prima teamplayer te zijn, maar zij schroomt niet, indien noodzakelijk, de touwtjes strak aan te trekken.

Paul Koopman- voormalig marketingmanager FBTO
Verantwoordelijk voor marketing, communicatie en innovatie kwam ik bij een onderdeel van een grote bouwonderneming, De Groot Vroomshoop, handen en tijd te kort. Via een relatie werd ik in contact gebracht met Josette Häger. Zij heeft werksystemen en procedures voor communicatiemiddelen opgezet binnen onze – in principe – introverte organisatie. Coördineerde marketing- en communicatie uitingen, organiseerde advertising en PR. Zij vroeg aandacht als het nodig was. Zij werkte achterstanden weg en gaf rust. Dat gaf mij een goed gevoel.
Ir. J.R. van der Stege- voormalig directeur De Groot Vroomshoop
‘Projectmanager’ is een schrale omschrijving van de positie die Josette bij Borsboom & Smit bekleedde. Zij deed meer dan projecten managen. Veel meer. Zij was betrokken bij het prille begin van opdrachten, beoordeelde communicatiestrategie en -concept op haalbaarheid en zorgde voor begroting en budget. Zij stroomlijnde de workflow van het voltallige team, waakte over deadlines en huisstijlen. Zij prikkelde producenten, managede media en kon rekenen op het respect van relaties, collega’s en leveranciers. Een raad voor iedereen die met haar (gaat) samenwerken: pas op! Werken met Josette is verslavend.
Peter Borsboom- eigenaar Borsboom & Smit